• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85347
+
-

پلمب‌ چند هتل در قم  به دلیل ایمن نبودن آسانسور

مدیرکل استاندارد قم از پلمب‌ چند هتل در قم به دلیل ایمن نبودن آسانسورهای آنها خبر داد و گفت: در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر با اداره کل میراث فرهنگی هستیم.
به گزارش مهر «مجید آوری‌فرد» در نخستین جلسه شورای استاندارد قم افزود: در بعضی هتل‌ها و واحدهای اقامتی استان قم و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بحث ایمنی آسانسورها چالش داریم و نیازمند همکاری اداره میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی استان قم هستیم، چراکه به‌تنهایی نمی‌توانیم کاری بکنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه واحدهای تولیدی هم ۳۶۱ واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری قرار گرفتند و ۱۳ کد مصنوعی برای فلزات گرانبها از جمله طلا صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان قم بیان کرد: ۴۳ شرکت نصاب آسانسور ماهیانه بیش از ۱۰۰ گواهی تأیید می‌گیرند، ۶۹۲ آسانسور در دستگاه‌های دولتی وجود دارد که فقط ۱۴۰ مورد آن تأییدیه ادواری گرفته و هنوز برای گواهی استاندارد وارد عمل نشده‌اند، در حالی که در روز حجم بسیاری از افراد  را جابه‌جا می‌کنند.

وی گفت: از ۳۴۳ زمین بازی کودک در قم فقط ۱۶ واحد دارای مجوز و استاندارد لازم هستند که باید در زمینه زمین‌های بازی بیشتر کار کنیم. همچنین برای ۲۷۵ مجموعه تفریحی مجوز صادر شده است.


ایمن‌سازی آسانسورهای اداره‌ها

استاندار قم گفت: باید ایمن‌سازی و استانداردسازی آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی در اولویت کاری اداره کل استاندارد قم قرار گیرد.
«بهرام سرمست» در این جلسه که همزمان با روز جهانی استاندارد در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، افزود: در بحث استاندارد نیاز به فرهنگ‌سازی اساسی و آموزش در همه سطوح مختلف وجود دارد و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید همکاری مطلوبی داشته باشند، ولی بحث استانداردسازی آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی و بحث سی‌ان‌جی و مصالح ساخت‌و‌ساز باید در اولویت کاری این شورا قرار گیرد.

وی با بیان این‌که دایره شمولیت استاندارد باید در همه عرصه‌ها باشد، چراکه قابلیت انحصاری ندارد،‌ اظهار کرد: باید در زمینه فعالیت‌ها اولویت‌بندی شود که در چه زمینه‌ای باید نظارت‌ها دقیق‌تر در استان صورت پذیرد.
استاندار قم ادامه داد: بحث آسانسورها اهمیت ویژه‌ای دارد و باید بیشتر در دایره نظارت و بازرسی این نهاد قرار گیرد.

وی گفت: بحث ایمن‌سازی و نظارت در زمینه استاندارد آسانسورها باید از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شروع شود و اگر هم به جذب اعتبارات نیاز باشد، اعتباراتی بر اساس هزینه‌ها و طبق گزارش سازمان برنامه‌ریزی به طور ماهانه و سالانه مشخص می‌شود.
سرمست تأکید کرد: در حوزه مصالح ساختمانی هم جلساتی به طور منظم در کمیته فنی و در معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود تا در زمینه ساخت‌و‌ساز مشکلی نداشته باشیم.

وی با انتقاد از تأخیر در تشکیل شورای استاندارد در قم گفت: استاندارد و مقوله آن بسیار مهم است و جای تأسف دارد که با تأخیر چند ماهه این جلسه و شورا تشکیل شده است.
استاندار قم بیان کرد: در بحث بوستان‌ها و شهربازی‌ها باید وسایل بازی کودکان ابتدا با نظارت و توجه به قوانین استاندارد بیشتر بررسی شده و بعد بوستان‌ها به این وسایل مجهز شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید